киднякВартість нового лобового скла, яке тернополянину пошкодив камінець, – більше 4 тисяч гривень. Але страхова компанія може не компенсувати ні копійки. Тернополянин вважає, що його “кинули”, а закон порушили. Страхувальники ж кажуть, що діють за договором

.

Машині лише три роки. Значного зносу немає, – каже тернополянин Святослав Фальчук. – Мені щиро цікаво, чому при такій ціні скла страховики телефоном кажуть, що заплатять 150 гривень? Це – менш ніж 4% від його реальної вартості. Не знаю, як вони рахують. А пояснювати – відмовляються.

Камінець влучив в лобове скло його автомобіля Suzuki Jimny, від нього пішла тріщина. Власник звернувся до страховиків, аби отримати гроші на нове скло. Ті ж, за його словами, майже 2 місяці не відповідають на письмову заяву. Усно кажуть, що готові компенсувати… 150 гривень.

“Звернусь до суду”

Камінець потрапив у вікно авто на початку вересня під Тернополем. Водій припускає – з-під колеса іншого авто. За півгодини він звернувся до страховиків.

У страховій сказали, що процес пішов, – пригадує пан Фальчук. – Мені пообіцяли, що якусь суму виплатять. Вже кінець жовтня, а відповіді на мою заяву досі немає. Це – порушення закону про звернення громадян. Сума компенсації, яку назвали телефоном, – смішна.

Вартість нового скла до позашляховика, як дізнався чоловік, – 4500 гривень. Тепер він має клопіт і з продавцями автозапчастин. Адже нове скло уже замовив, а платити нічим.

Автомобіль – у кредиті, – додає тернополянин. – У страховій спершу сказали, що скло мені треба замінювати за свої гроші, а відшкодування піде банку в погашення кредиту. Я замовив скло, його привезли, а купити не можу. Страховики компенсації в банк не переказали. Тож якщо куплю скло – матиму заборгованість по кредиту і втрачу позитивну кредитну історію. І як тепер бути з людьми, які його привезли, – не знаю.

Тож чоловік їздить із побитим склом і збирає кошти на нове, бо ж заплатити кредит йому важливіше. Разом із тим задовольнятися 150-ма гривнями не збирається.

Я однозначно звернуся в правоохоронні органи. Нехай там дадуть оцінку діям страховиків, – каже пан Фальчук. – А також з позовом в суд.

Може не отримати нічого

Застраховане авто чоловіка у філії “Український страховий дім”. У Тернопільській філії попросили за коментарем звернутись в Київ.

Ситуація інша, ніж описує чоловік, – коментує провідний спеціаліст із врегулювання збитків майнового страхування компанії “Український страховий дім” Сергій Кузка. – У договорі зазначено, що якщо страхова сума складає певний відсоток від ринкової вартості автомобіля, то виплату здійснюють із таким же коефіцієнтом пропорції. Тобто автомобіль застрахований на залишок кредиту — в 16 тисяч гривень, а середня вартість автомобіля 97 тисяч гривень. Тому коефіцієнт пропорційності складає 0,16. Беремо вартість скла, множимо на 0,16 і виходить 229 гривень без врахування зносу, а якщо з ним – то 153 гривні.

Працівник страхової компанії припускає, що тернополянин застрахував авто на невеличку суму “для галочки”, а коли сталася неприємність, захотів повноцінного відшкодування. А такого не буває. Навіть тих 153 гривні він може й не отримати.

У чоловіка є франшиза в 240 гривень. Це частина страхової виплати, яку не компенсує компанія, – каже пан Кузка. – За договором, навіть якби чоловік розбив авто у брухт, більше 16 тисяч він би не отримав. Такі умови він сам обрав.

Якби ж автомобіль був застрахований повноцінно, додають у страховій, то тернополянин отримав би повну компенсацію за лобове скло мінус декілька сотень зносу.

Справу розглядають. Чоловік отримає письмову відповідь, – каже страховик. – Але відомо, що скупий платить двічі. Ну і, звичайно, умови договору потрібно читати.

До речі, згідно з підрахунками страховиків, вартість нового скла — менш ніж 1500 гривень. Стільки коштує, як свідчать ціни на автомобільних сайтах, китайський аналог оригінального японського автоскла. Відтак оцінка страховиків виглядає дещо заниженою.

Договір треба вивчати

Якщо людина підписала договір, отже, вона погодилася з умовами, – каже юрист Василь Когут. – Потім важко щось доводити і заперечувати. Проте якщо постраждалий вважає, що умови не виконали або його права якимось чином ущемили – звичайно, можна і до правоохоронців звертатися, і в суді справедливості шукати. Проте краще проблему попередити, аніж потім шукати виходу. Тому договір потрібно ретельно вивчити, перш ніж підписуватися.

Звичайній людині часто важко зрозуміти деякі з пунктів угоди. Часто страховики чи інші надавачі послуг навмисне ускладнюють угоду для розуміння, використовують складну термінологію, включають десятки пунктів, додає юрист. Тож документи, які “впираються” у тисячі гривень, як-от договір страхування, пан Когут радить читати разом із фахівцем, а не самостійно.