Шостого грудня офіційно розпочав роботу тернопільський аеропорт. У перших числах місяця комунальне підприємство обласної ради отримало сертифікат аеродрому від Державіаслужби України терміном на три роки, сертифікат служби авіаційної безпеки терміном на рік та земельні ділянки площею понад 156 гектарів у постійне користування. На основі отриманих сертифікатів було внесено дані у збірник аеронавігаційної інформації, і 6 грудня наш аеропорт офіційно відкрили.

– Маємо два найосновніші документи: акт на право власності земельною ділянкою та сертифікат аеропорту, – зазначив Василь Деревляний, перший заступник голови облради. – Ці два документи «розв’язали» нам руки для подальших робіт. Тепер маємо наповнювати аеропорт реальним змістом. На сьогодні маємо сертифікат аеродрому, додаток до нього та сертифікат служби авіаційної безпеки. На наступний рік нашим завданням буде зробити все для того, щоб аеропорт розбудувати. На цій сесії прийняли ще один документ – зміни до програми підтримки комунальних підприємств, і в неї заклали відповідну кількість коштів, щоб зробити елементарні речі. У планах є внутрішній ремонт приміщення аеровокзалу, руліжної доріжки, будова нового терміналу. Це справа не одного року, і має робитися з допомогою держави. Директор з командою працює над рейсами, пропозиції вже є. Директор підприємства Юрій Малецький був у Львові, до нас приїжджав директор рівненського аеропорту, над цим працюємо.

Працювати насправді ще є над чим. І йдеться не тільки про ремонтні роботи. На підприємстві немає ще деяких служб і техніки.

– Якщо говорити про відкриття регулярних рейсів, то не потрібно забувати, що вже років шість у нас відсутня служба, яка здійснювала заправку повітряних суден, служба організації перевезень, – зазначив Юрій Малецький, директор тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіавтотранс». – Це все потрібно створювати з нуля, а це – персонал і навчання. Наступним нашим етапом буде аварійно-пошуково-рятувальна сертифікація команда і відкриття служби організації перевезень і заправного сервісу.

Щодо техніки для заправки літаків, то підприємство, коли закривалось віддало її по договору співпраці київському аеропорту. Василь Деревляний сказав, що ця техніка відремонтована і у доброму стані і може повернутися до Тернополя. Крім того, директор нашого аеропорту звернувся до київських та львівських колег з проханням допомогти в цьому питанні.

Наразі, тернопільський аеропорт може здійснювати тільки внутрішні рейси. А для того, щоб приймати літаки великої пасажиромісткості, які обслуговують європейський напрямок, необхідно відремонтувати руліжну доріжку протяжністю два кілометри.

– Про київський напрямок, внутрішні рейси ведемо перемовини, думаю найближчим часом вони вже будуть, – сказав Юрій Малецький. – Сертифікат, який ми отримали – це як протокол про наміри або як диплом студента, який не означає, що він має роботу. Для того, щоб наш аеропорт був завантажений, він повинен виконувати рейси. Якщо говорити про внутрішні рейси, то це можемо робити вже з 6 грудня. Внутрішні рейси – це повітряні судна малого класу на 40-50 місць. А для того, щоб говорити про європейський напрямок, який починається з 80 до 150 пасажирів класу «Аеробус 320», «Боїнг 737», потрібно привести у відповідність нашу магістральну або руліжну доріжку. Вона побудована ще у 1984 році і потребує заміни поверхні аеродромного покриття на довжині 2 кілометри. Специфіка літаків, які здійснюють європейське сполучення, в тому, що вони  мають низьке розташування двигунів і небезпечно пускати їх по існуючій доріжці.

На обласному рівні ще мають розробити і затвердити програму розвитку аеропорту. Звертатимуться за фінансовою підтримкою і до Кабміну. Крім того, підприємство вже подало два проекти до Фонду регіонального розвитку. Це заміна даху аеровокзалу на 2,8 мільйонів гривень та утеплення фасадів і реконструкція зовнішнього вигляду приміщення аеровокзалу на 3,5 мільйони. Якщо Фонд регіонального розвитку виділить на це кошти, то ремонтні роботи розпочнуть навесні 2017 року.

Ольга Трач

Фото автора