Найбільш проблемні дороги області, які взимку постійно замітає снігом, цього року утримуватиме не тільки державне підприємство «Тернопільавтодор», а й приватні структури. До такої практики у Тернопільській області вдалися вперше в Україні.

Дорожники зазначають, що просто були змушені піти на такий крок, оскільки зрозуміли, що самостійно не зможуть належним чином наводити порядок на деяких дорогах. Така ситуація склалася насамперед через погане фінансування, і так звану «оптимізацію» у галузі дорожнього господарства.

– Фінансування, яке ми нині маємо, а це 61 мільйон гривень, призвело до негативних наслідків, – каже Петро Вільчинський, заступник начальника Служби автомобільних доріг в Тернопільській області. –  Чисельність працівників різко зменшилась, пішли спеціалісти, інженерно-технічні працівники. Всі види оптимізації до покращення не привели. Маємо в області 6 районів, у яких замість дорожніх організацій залишились тільки робочі бригади – дорожньо-ремонтні пункти. Це також негативно впливає на нашу роботу, особливо взимку. Це змусило нас залучити до роботи приватні структури, і ми в цьому році, вперше в Україні, дві ділянки віддали приватній структурі, яка має відповідну техніку, розуміючи, що ми не можемо ті ділянки охопити. Це Бучацький напрямок, де задувається 80% дороги взимку, і дорога на Львів, яка практично розбита, і де ми зробили тільки дві ділянки по 800 погонних метрів – поклали асфальтобетон на проблемних відрізках, де проїзду практично не було.

Посадовець також розповів, що з великими проблемами і з відстроченням в оплаті, але підготуватися до роботи взимку таки вдалося.

– Ми заготували 102% протибуксуючих матеріалів – технічної солі з Артемівська, а це 5650 тонн. – повідомив Петро Вільчинський. – І це більше ніж треба, оскільки на весь період нам зазвичай достатньо 5500 тонн. Заготували піскосуміші на 82% – 35 тисяч тонн. З надією вступили у зимовий період, і, надіюсь, що катаклізмів не буде. Договірні зобов’язання з усіма заключені. Ми маємо дві потужні бригадні структури, які вже три роки підряд допомагають нам боротися зі стихією – «Авакспроф» і «Технобудцентр», які мають техніку новішу, ніж в облавтодорі. Це 5 навантажувачів, 4 автогрейдери, 5 потужних піскорозкидачів. Ця техніка дозволяла нам «воювати» в Доброполі на дорогах державного значення, і тих районах, які стопроцентно задуваються – Козівський, Зборівський, Збаразький, Кременецький.

Ольга Трач

Фото автора