Із приватними перевізниками, які продовжать саботувати запровадження системи електронного розрахунку за проїзд, розірвуть укладені угоди про надання послуг з перевезення пасажирів.  Про це під час брифінгу 22 січня повідомив міський голова Сергій Надал.

 

– 22 січня всім приватним перевізникам Тернополя, які здійснюють перевезення громадським пасажирським транспортом, було вручено офіційні листи-повідомлення про те, що з 1 лютого 2018 року вони припиняють роботу, а всі підписані угоди вважаються розірваними, – сказав Сергій Надал. – Повідомлення роздані,  як цього вимагає закон, за 10 днів до моменту розірвання угоди. З 1 лютого усі перевізники, які надавали транспортні перевезення по раніше виграних маршрутах перестають діяти. З першого лютого буде прийнято рішення виконавчого комітету про тимчасові маршрути, які будуть забезпечувати перевезення пасажирів в термін до трьох місяців з подальшим або продовженням, або оголошенням нового конкурсу, але при умові дотримання тих умов, які передбачені в договорі. У нас комунальним є тільки «Тернопільелектротранс», який здійснює перевезення тролейбусами і декількома автобусами. Всі решта навіть перевізники, які працювали по договору з КП «Міськавтотранс» також приватні. До першого лютого всі мають право функціонувати ті, хто є зараз. До того часу ми підготуємо необхідну документацію, щоб забезпечити максимально якісне надання транспортних перевезень з 1 лютого. У нас найбільш проблемними масивами, які не перекриваються тролейбусами є Кутківці, Пронятин Новий світ. Ці райони перекриємо максимально із залученням поки що приватних перевізників тимчасово, але візьмемо тих, які готові працювати на умовах передбачених договором: електронний проїзд, дотримання графіків руху та інших норм. Не залишимо людей без транспорту, він буде забезпечений, можливо будуть затримки, але прошу розуміння у цьому питанні. Інші райони міста зможемо перекрити комунальним електричним транспортом. Ті з перевізників, які упродовж 10 днів зможуть забезпечити виконання умов, які були передбачені конкурсом і договором, будуть допущені до перевезення, всі інші будуть займатися чимось іншим. Тернополю необхідно мінімум 46-50 автобусів, для забезпечення перевезень, щоб усі могли своєчасно виїхати на роботу і повернутися  додому. Якщо буде мінімальна кількість автобусів, то можливо деякі графіки руху і деякі маршрути зміняться. Додатково ми все повідомимо. Так як працюють сьогодні маршрутки, коли водії беруть кошти і дають невідомо які квитки, недотримуються графіку та інших норм і вимог, більше працювати не повинні.

Із 23 січня перевізників та водіїв перевірятимуть представники правоохоронних та контролюючих органів.

– Представники Нацполіції, патрульної поліції, муніципальної поліції і податкової служби 23 січня починають рейди по всіх перевізниках, – додав Сергій Надал. – Перевірятимуть дотримання законодавства про найманих працівників, про мінімальну зарплату, про касові операції і видачі квитків, які передбачені державою, дотримання правил перевезення пасажирів, перевантаження і так далі. Правоохоронці будуть перевіряти безпосередньо, як виконує свої функції водій, який зобов’язаний видавати квиток встановленого взірця. Прошу всіх тернополяни інформувати про факти відмов видачі таких квитків, щоб ми могли оперативно реагувати.

Про відмову водія маршрутки видати квиток з валідатора тернополяни можуть повідомляти у міську службу 15-80 або 102.

Міський голова також зазначив, що у планах міської ради є створення єдиної комунальної транспортної компанії. Вже ведуться активні перемовини з банком щодо коштів на придбання 40-50  комунальних автобусів, які повністю замінять приватних перевізників.

Ольга Трач