Кожна друга дитина у початковій школі Тернопільщини має проблеми з вимовою, – констатують вчителі. Через таку статистику у дошкільних навчальних закладах потрібно більше логопедів.
Мама першокласниці Наталя розповідає, що її дитина не справляється з навчанням, оскільки має проблеми з вимовою.
«У нашій школі є логопед, але він практично не працює з дітьми у плані покращення вимови, а індивідуальні заняття дорогі. Намагаємося працювати самостійно, але поки що не дуже вдається. Шкода, що в садочку цьому питанню не надають достатньої ваги».
«Працювати з дітьми необхідно індивідуально», – відзначає вчитель-логопед Лілія Стечишин.
Проте батьки часто ігнорують цю необхідність. Виправити недоліки у вимові бажано до шестирічного віку. Оскільки старшим дітям зробити це складніше. Проте, якщо бути наполегливим, позбутися недоліків можливо й у дорослому віці.
«Складність у також у тому, що у школі велике навантаження, і коли ще на тому фоні розпочинати логопедичну роботу, то дитині важко. Якщо дитина не вимовляє половини алфавіту, вона буде значно відставати у навчанні. І з кожним днем її буде все складніше. Тому потрібно вчасно звертатися за логопедичною допомогою. Хоча в моїй практиці були випадки, коли вдавалося подолати дефекти мовлення і дорослим», – додає Лілія Стечишин.
Якщо є проблеми з мовленням варто звертатися до спеціалістів у ранньому віці.