У нових бюджетному та податковому кодексі змінено схему сплати громадянами транспортного податку.

Останні два роки кошти від податку «осідали» в місцевих бюджетах. Половину в обласному, решта – міських і сільських бюджетах. Наприклад, минулого року обласна рада розподілила на ремонт доріг майже 14 мільйонів гривень, Тернопільська міська – 12 мільйонів. Починаючи з нового року, транспортний податок платитимуть лише раз при реєстрації автомобіля. За розрахунками фінансистів, для обласного бюджету ця сума буде в десять разів меншою, ніж минулого року.

За новим законодавством більшу частину транспортного збору сплачуватимуть як додаток до ціни за бензин, але цей податок надходитиме не від АЗС, а від гуртових постачальників пального, яких в Україні можна перелічити на пальцях однієї руки. Кошти йтимуть у державний бюджет до спеціального фонду, звідки розподілятимуться в регіони.

Але про правила нині ніхто не говорить. Зрозуміло одне, що розподіл коштів здійснюватимуть у «центрі». І розподілятимуть його знову з «барської руки».