Тернополянам доведеться витрачати більше коштів на паркування. Всі майданчики, які минулоріч працювали до 15-ї чи 16-ї години, цьогоріч уже мають графіки до 16.00-20.00.

Надал, паркомат, парковкаУ Тернополі є 10 майданчиків для платного паркування, які з кінця минулого року мають подовжені графіки роботи. В які дні та години можна паркуватись безоплатно, а коли треба платити — знають не всі водії. На окремих парковках з’являються таблиці з графіками, на інших – їх немає.

Водії орієнтуються в роботі парковок на паркувальника, хоча краще знати робочі години.

“То дійсно так працюють?”

Торік, нагадаємо, дев’ять міських парковок передали підприємцю Миколі Мисенку. До того їх обслуговував Євген Тешнер, але були нарікання від водіїв і міськради. Щоправда, за попередника платними парковки були до 15.00-16.00, залежно від місця. Зараз же тернополяни на окремих майданчиках платять до 18-20-ї години.
– Я не чув, щоб графіки змінювали, – каже тернополянин Юрій Зубчик. – Але побачив на парковці біля “Молока” щит, де була вказана восьма година вечора. То дійсно тепер так працюють чи, може, самі собі такий графік зробили?

Зміни відбулися майже на всіх парковках. Це підтвердив начальник міського управління транспорту Ігор Мединський.

– У грудні минулого року виконавчий комітет міськради вніс зміни та доповнення до свого рішення, яке стосується режиму роботи місць для паркування транспортних засобів у Тернополі, – каже посадовець.

Керівник профільного управління говорить, що якість послуг із паркування зросла, паркувальники “озброєні” мобільними терміналами, ведеться облік коштів. Значно краще, повідомили в мерії, здійснюється й утримання підприємцем самих майданчиків. Це помічають і водії.

Це добре, що на парковках – порядок. Проте отримувати більше коштів після зміни графіка бюджет не почав, а тернополяни віддають більше грошей за паркування, порівняно з минулим роком.

“Влітку ще довше”

Ставку збору в міський бюджет, згідно з Податковим кодексом, встановлюють за кожен день провадження діяльності за квадратний метр парковки. Тобто час роботи ролі не грає… Крім того, міськрада, змінивши графік роботи парковок, не змінила ставки збору і залишила її на мінімальному рівні – 0,03% мінімальної зарплати. Якщо у гривнях, то мова йде про 36,5 копійки за кв. м на день. Наприклад, за парковку на Живова (найбільша – прим. авт.) площа якої 1600 кв. м, підприємець за кожен день роботи повинен сплачувати 584 грн. Щодо максимально можливих прибутків, то на парковці офіційно є 74 машино-місця, а час її роботи зараз – дев’ять годин. Якщо припустити, що всі місця зайняті і кожен автомобіль стоїть годину, набігає 2664 грн. За іншу парковку, на вул. Коперника (найменша – прим. авт.) площею 165 кв. м, підприємець повинен сплачувати за кожен день роботи 60 грн. Можливий максимальний денний прибуток за 11 машино-місць та 10 годин роботи, за умови повного завантаження, – 440 грн. З травня час роботи парковок буде ще тривалішим. При обговоренні теми парковок на сайті “20 хвилин” люди наводили різні аргументи щодо можливих прибутків. Наприклад, є твердження, що серед парко-місць є безоплатні – для пільговиків, крім того, парковки не завжди завантажені. Це дійсно так, але поряд з такими думками є й інші: “часто водії стоять менше години” або ж “паркують не за нормами”.

Є багато “доброзичливців”

Чому змінили графік роботи і які витрати в паркувальній сфері, окрім відрахувань до бюджету, кореспонденти запитали в підприємця Миколи Мисенка.

– У мене дев’ять майданчиків для паркування, які я змушений був узяти всі разом, – відповідає пан Мисенко. – Є декілька парковок, які обслуговувати збитково, але я повинен це робити. Приміром, на вулиці Патріарха Мстислава є майданчик на 15 місць, але зазвичай там ставлять три-чотири автомобілі. Схожа ситуація – на майданчику на вул. 15 Квітня. Він працює лише в неділю. Люди, які приїжджають на базар, ставлять транспорт де завгодно, тільки не там. Оплата до бюджету за майданчики фіксована і залежить від площі парковок, каже пан Мисенко.

– Чи є автомобілі, чи їх немає, а я повинен заплатити, – продовжує він.

Чоловік стверджує, що від моменту отримання парковок намагається привести їх роботу у відповідність до закону.

– Будемо проводити ямковий ремонт та наносити розмітку, – каже підприємець. – Якщо восени я міг зробити розмітку за ціною 120 грн за погонний метр, то тепер – 280 грн. А ще треба забезпечити паркувальників одягом і терміналами, зарплату виплатити. Навіть інформаційні стенди з графіком та контактною інформацією, що є на кожному майданчику, – недешеві. Повірте, зараз видатки такі, що говорити про значні прибутки неможливо. Крім того, я поставив собі за мету вести цю діяльність без порушень закону.

Однією з основних проблем, каже чоловік, є небажання платити за паркування окремими депутатами міськради, працівниками правоохоронних органів та держструктур.

– Ці всі люди переконані, що інші платити повинні, а вони – ні, – каже оператор паркування. – Намагаємося з паркувальниками це викорінити. Вже є декілька “доброзичливців”, яких законними методами примусили платити і які зараз “допомагають” нам жити скаргами чи ініціюють перевірки. Я готовий запросити вашого журналіста, видати йому жилет паркувальника і термінал. Подивитесь і послухаєте, як такі люди “платять”.

Андрій Шкула, “20 хвилин